Persoane interesate

marți, 20 octombrie 2009

SCOALA PENTRU PRE- PENSIONARI

Daca avem gradinita pentru pre-scolari, sa stiti ca ar trebui sa infiintam si o scoala pentru pre-pensionari. Va vine sa rideti? Sa stiti ca nu-i de ris! Eu am sa scriu aici citeva puncte de care habar nu aveti ca ar trebui sa le stiti inainte de pensionare. Pina sa ajungi sa primesti prima pensie, in mina ta, treci printr-o adevarata aventura, ca sa numesc elegant acest fenomen ce te duce pina la limita disperarii.
Mai intii sa nu cumva sa pierdeti cartea de munca;
-sa va faceti mai multe copii dupa CM, ca aveti toate sansele sa v-o piarda altii;
-sa cereti, in scris, adeverinte de la toate locurile de munca, daca ati avut mai multe, chiar daca sunt inscrise in CM, altfel nu se iau in considerare decit pe ici pe colo...
-sa solicitati stampila de inregistrare pe copia dumneavoastra de cerere, altfel puteti tot astepta adeverinta ceruta ... ca la serviciul "personal" sau cum se mai numeste acum, e mult de lucru, si nu mai au chef sa lucreze pentru cei care deja sunt ca plecati...
-daca vi se pare ca au mult de lucru, ar fi bine sa oferiti o mina de ajutor, la cautarea prin arhivele reci si umede, ca sa gaseasca mai repede ce solicitati;
-dar sa nu uitati sa le spuneti sa treaca neaparat sporurile de toate felurile, ca altfel ele sunt omise, din intimplare, si nu creste punctul de pensie...
- si mai tineti minte, ca in urma cu mult timp, prin anii '67 pina prin 2001, am contribuit, unii din noi la o pensie suplimentara, alti bani, nu CAS, solicitati si aceste contributii, care se adauga la nenorocitul de punct de pensie;
-iar pentru femei, mai spun ceva: solicitati adeverinta cu banii care vi s-au acorat in perioada de maternitate si postnatala, acestia cresc punctul de pensie, ...
-solicitati si adeverinta cu orele suplimentare, pe care le-ati efectuat si sumele cu care au fost impozitate veniturile respective, vi se pare ca-s cam multe?
-cred ca ar putea fi gata dosarul, fara a pretinde ca am scris chiar tot ce trebuie ( pentru ca nu am lucrat in domeniul acesta), duceti acest dosar la PREA-MAREATA CASA DE PENSII.
Incepem un nou curs, pentru pre-pensionari, deoarece mai este mult pina la pensie, in fapt.
-luati numarul de depunere a dosarului de pensie, ca o sa aveti nevoie de el sigur;
-nu plecati de la locul de munca, pina nu primiti decizia de pensionare, asta daca rezistati la modul cum va trag si va imping in toate partile, ca sa va determine sa plecati de "buna voie"...
-daca nu mai aveti incotro, atunci cereti-va toate drepturile, inainte de a semna lichidarea in vederea pensionarii, ca altfel se pot injumatati financiar, sub diferite pretexte, ca de ...dupa ce ai plecat, esti bun dus, si n-o sa ai chef sa te judeci cu cei care ti-au fost colegi sau sefi o viata...
-am uitat sa va zic, mai la inceput, PUNETI BANI LA SALTEA, pe vre-o 4-5-6 luni pina cind va veni pensia mult, prea mult asteptata...
-in sfirsit vine si decizia, dupa 3 luni aproximativ, cititi-o cu mare atentie, verificati daca corespunde numarul anilor de vechime, comparati-o cu a lui GEICA si daca vi se pare ca ceva nu corespunde, solicitati Casei de Pensii fisele de calcul, in scris- sunt obligati sa vi le trimita;
-dupa ce le-ati primit si pe acestea, verificati, rind cu rind, daca au fost luate in considerare si punctate toate adeverintele si tot ce este in cartea de munca- sigur veti gasi diferente, mai multe sau mai putine, dar sigur in defavoarea dumneavoastra;
-faceti plingere scrisa, depuneti-o la Casa de Pensii, luati numarul de inregistrare pe o copie, ca si pe la casa cea mare se pierd acte, sau se pun mai la o parte, nu in dosarul in care trebuie- daca unui om pe care il cunosc eu, i s-a intimplat, i se poate intimpla oricui...
-nu zaboviti cu plingerea, ca s-ar putea sa ajungeti in instanta, iar judecatorii sa fie in greva, timp in care va pierdeti termenul de contestatie;
-altceva, foarte important, sa duceti dovada de incetarea a contractului de munca, dupa ce s-au perindat zilele de concediu de odihna sau ce drepturi mai aveti, sa pastrati o copie, ca si aceasta se poate pierde; iar in acest caz, pensia intirzie inca o luna, doua, ca lor nu le pasa- cel in cauza e de vina ca n-a stiut ce-l asteapta;
-si iar asteptati la rind 3 luni sa corecteze ce au gresit;
-si aveti grija, nu fiti nervosi pe la poarta MARETEI CASE DE PENSII, facute din banii nostrii, ca nu mai intrati, nu va lasa gardianul cel inarmat...(nu va faceti griji, mie nu mi s-a intimplat asta, ca eu daca nu ma lasa pe poarta, intru pe geam , ATA LA DIERCTOR)
-ce se mai poate face in asemenea caz? usor, dati 1-10 telefoane, inscrieti-va in audienta si mergeti la director, apoi vi se rezolva toate problemele, nu stiu in cite luni de zile...
Mi-am permis sa scriu aceasta aventura pe care o traim eu si sotul meu, din luna mai si inca nu s-a terminat...
PS: Aveam de gind sa-i scriu o scrisoare deschisa presedintelui tarii, ( ca al meu nu este), si premierului, sa le aduc la cunostiinta ca noi am contribuit cu bani pentru "zilele negre",-pe care ni le fac ei- la STATUL ROMAN, nu la FNI, si sa nu-si mai permita sa ne ameninte ca nu au bani de pensii, ca noi o sa avem AC DE COJOCUL LOR, cit de curind.
M-am razgindit, nu le mai scriu ca nu are nici un rost...

3 comentarii:

Cristiana spunea...

Mariana... esti un inger de fată !!!
Am citit in diagonala, caci sunt presata de timp, dar cum ajung acasă îl iau la studiat punct cu punct.
Apoi copiez articolul acesta... mana asta cerească !!! şi trimit la toţi prietenii mei, cu rugămintea de a-l transmite mai departe!
Mă voi interesa şi cum se procedează cu firmele la care omul a lucrat - dar au falimentat între timp. Eu sunt in această situaţie, deşi am lucrat la acest fel de firmă doar 3 săptămâni. Cu toate acestea, cred că este important să mă interesez. Atât pt. mine, cât şi pt. alţii.
Mai vorbim despre acest subiect!!!

hera mariana spunea...

Cristiana,
daca nu intelegi ceva intreaba-ma ca-ti explic. Noi am adunat adeverintele din 2 judete ( Arad si Alba) cu un an in urma si tot am trecut prin multe. Sotul meu nu va primi nici luna aceasta banii...

Cristiana spunea...

Scuze, Mariana! Am intrat in acea parte a anului în care nu mai ştiu cum să mă împart între serv., casă, scris şi prieteni!! De aceea raspund cu destul de multa greutate acum..
Multumesc frumos pentru ajutor. Am să colectez intrebari, dacă vor fi puse, şi te mai întrebăm. Eu strâng tot ce poate fi util în această direcţie, dar ceea ce ai postat tu este de un folos atât de mare... dar îţi dai seama, de aceea cu bunătatea ta ai făcut acest mare bine oamenilor.
Încă o dată îţi mulţumesc, vă doresc şi ţie, şi soţului tău să vi se rezolve toate problemele cât mai repede şi să vă intraţi amândoi în drepturi. Şi la noi, la serv., am auzit despre foşti colegi care au avut probleme foarte mari din acest punct de vedere.
Credeam că pe la voi sunt oameni mai serioşi... mă rog... nu mai vreau să torn gaz peste focul necazului vostru...
Te îmbrăţişez cu mult drag! Toate cele bune, suflet bun şi drag!!