Persoane interesate

vineri, 11 decembrie 2009

COSUL MEU DE ZI CU ZI

Am iesit la pensie indeplinind conditiile cerute de lege -la limita de virsta. Dupa parerea mea si dupa CONSTITUTIE ar trebui sa traiesc decent!
In lege nu e prevazut ca doar cei care au muncit in aviatie sau parlament au dreptul la un trai decent. M-am gindit din timp cum sa imi aranjez un trai decent si un minim de confort. Am cele necesare: casa, masa, incalzire centrala proprie, aer conditionat, TV- cablu, calculator- internet, telefon fix si mobil, etc. Dar statul roman, adica Basescu si ai lui, au aranjat formula de calcul a pensiilor, in asa fel incit tot ceea ce primesc sa redau statului sau "baietilor lui destepti". Nici macar nu mi-ar ajunge...daca as fi singura... Nu ma credeti? Mai jos o sa fac o socoteala babeasca:
Daca ma trezesc, si nu s- a luminat, platesc curentul electric -----50 lei/luna

apa rece- apa calda, ma invioreaza---------------------plus canalizarea si pierderile 30/luna

o cafea-2-3/ zi consum si cu vizitatorii mei-----------------------------------------60/luna

fara tigari nu-i buna cafeaua, un pachet pe zi (3 cartuse)--------------------------300/luna

dar e rece, gazul la centrala termica, in medie-------------------------------------150/luna

cite o durere reumatica, deci niste pastile-n casa------------------------------------5/luna

doar cite un ou pe zi; 30 or fi------------------------------------------------------ (15/luna)

vreau o carte, doar una pe luna sau un spectacol, ceva pentru inima mea-----------(40/luna)

imi ramin vre-o 6 lei..... oare ce sa fac cu ei? imi iau: piine, lapte, carne, fructe, imi iau vrute si nevrute...

Am uitat de NET, of , si TV....renunt la ceva ptr. inima mea si la oua---------------55/luna

mai am doar telefonul cu cel mai mic abonament-3 EU----------------------------20/luna

Nota:

- utilitatile le-am impartit la 2, ca nu sunt singura

- nu renunt la cafea si tigari ca nu vreau!!! nu ma pedepsesc pina nu ma opreste doctorul...

- renunt la piine sau mi-o cistig altfel....

- daca am depasit cei 666 lei, completez din ce am economisit luna trecuta :)

- de haine noi nu mai am nevoie ca "doar nu ma mai marit de-acum"... :)

PS: SI TOTUSI VREAU SA TRAIESC ! 100 DE ANI!

4 comentarii:

SOmeONE spunea...

La un calcul, tot babesc, rapid, mie imi da ca tigarile si cafeaua sunt mai bine de juma' de pensie romaneasca. Rezulta ca pentru a trai cat de cat decent,in Romania trebuie sa fii sfant,sa nu ai nici cel mai mic viciu. Ar trebui sa fim recunoscatori "organelor", in cativa ani calendarul ortodox se va imbogati cu o sumedenie de nume...
Lasand gluma la o parte, draga Mariana, nu pot decat sa ma intreb daca voi mai avea vreodata curajul sa ma intorc acasa... :(

SOmeONE spunea...

P.S.
Numai atat vrei sa traiesti? :)

hera mariana spunea...

Draga So,
ce am scris este adevarat.
Dar am invatat sa ma descurc, de la 20 de ani, cind am plecat de acasa. Pe la noi este o vorba
" pe cei isteti, ii lasam sa plece in lume sa se descurce,pe ceilalti, ii tinem linga noi, acasa".
Cred ca ti se potriveste si tie, fara sa vreau a supara pe cineva.
Un sfat de la mine: daca tot ai plecat, intoarce-te cind ai pus de-o pensie in euro, doar asa poti trai bine in tara. Nu cumva sa investesti, ca intr-un an ramii fara nimic, tot iti papa statul.

hera mariana spunea...

Vreau sa traiesc mult si bine, ca sa am o pensie luuunga, daca nu-i deasa!:))